Znaj swoją wartość

ZNAJ SWOJĄ WARTOŚĆ

      Odkąd pamiętam byłam małą, szarą myszką, która w każdej możliwej sytuacji bała się odezwać, mimo, że dość często znała odpowiedź na zadawane pytania lub miała coś do powiedzenia na dany temat. Jednak siedziałam cicho i podziwiałam tych wszystkich odważnych ludzi. Tych, którzy mówią co myślą. Tych, którzy pokazują to co tak naprawdę czują. Wtedy tłumaczyłam to skromnością i dobrym wychowaniem, bo przecież nie ładnie powiedzieć coś, czego ktoś nie chciałby usłyszeć. Nigdy nie chciałam zranić kogoś tym co powiem. Ale obronić się też nie potrafiłam. Wszystko brałam do siebie, czyli dużo za dużo, jak na małe dziecko. Przejmowałam się każdą błahostką, rozmyślałam, analizowałam co robiłam nie tak, dlaczego tak się stało, a nie inaczej, co po części zostało mi do dzisiaj. Gdy ktoś mnie zdenerwował nie potrafiłam powiedzieć tego wprost, owijałam w bawełnę. Z biegiem czasu nauczyłam się otwierać do ludzi. Nauczyłam się mówić to co tak naprawdę myślę, co czuję. Gdy leży mi coś na sercu to po prostu to mówię,
      Z wiecznie uśmiechniętego, miłego dzieciaka stałam się kimś innym. Co tak naprawdę nie oznacza, że gdy już się nie uśmiecham nie jestem nadal miłą osobą, tą którą byłam wcześniej. Zauważyłam po prostu, że nie warto jest być miłym dla każdego. Nie warto jest przejmować się tym co powiedzą inni, a należy żyć tak, jak się chce.
      Przy okazji dowiedziałam się, kto jest moim prawdziwym przyjacielem, a komu nie powinnam ufać. Mój wrodzony krytycyzm wobec siebie dzielnie kroczył ze mną przez kilkanaście lat i znakomicie komplikował mi życie. Dopiero całkiem niedawno zaczęłam przecierać oczy, kiedy zobaczyłam, że nie warto.
     Niech mówią co chcą, niech myślą co chcą Ty znaj swoją wartość i miej własne zdanie! Zawsze! To Twoje życie i nikt nie ma prawa w nie ingerować i mówić Ci jaki powinieneś być.
To od czego powinniśmy zacząć to zweryfikować nasz sposób myślenia na swój temat, otaczających nas ludzi oraz działań, które podejmujemy. Jak to zrobić? Zadaj sobie pytanie czy lubisz siebie? Czy akceptujesz własne ciało? Na ile opinia innych stanowi dla Ciebie jakieś znaczenie? Pamiętaj, że opinia innych nigdy nie powinna być dla Ciebie jedyną jaką posiadasz na swój temat. Ludzie uwielbiają oceniać bez względu na to kim jesteś i co robisz. Nie ważne czy jesteś miła - zbyt miła włazi w tyłek, czy mówisz co myślisz - nie wychowana, wredna. Po prostu bądź sobą.
     Pamiętajcie, że życie to proces nieustannych zmian. W przeciągu paru miesięcy może zmienić się nasz wygląd, a na przestrzeni lat możemy zmienić się w zupełnie inną osobę. Zmieniając otoczenie, ludzi, z którymi spędzamy czas, zmieniają się nasze myśli i poglądy na świat. Zwykle te zmiany nie dzieją się z dnia na dzień, jednak nie zdajemy sobie sprawy kiedy stajemy się kimś innym. Czasem nie dostrzegamy tego, jak bardzo zmieniliśmy się na przestrzeni tygodni, miesięcy, lat. Czasem dostrzegamy to jednak aż za dobrze i czujemy się bezradni widząc, w jakim kierunku zmierza nasze życie.
    Z biegiem czasu zauważyłam, że nie ważne jakim człowiekiem będziesz ludzie i tak będą gadać. Dlatego powtórzę coś po raz kolejny, mów co myślisz, rób co kochasz i znając swoja wartość po prostu bądź sobą. Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 SERAFIN , Blogger